Plac zabaw i jego pozytywny wpływ na rozwój dziecka
PLAC ZABAW na terenie naszego przedszkola jest BEZPIECZNY (urządzenia spełniają wymagania zawarte w najnowszej i aktualnej Polskiej i Europejskiej Normie PN-EN 1176, posiadają certyfikaty zgodności z normą oraz znak bezpieczeństwa "B"),
KOLOROWY, ale przede wszystkim FUNKCJONALNY:
- wprowadza do aktywności fizycznej, która jest niezbędna w procesie wzrostu i wzmacniania układu kostnego oraz mięśni,
- stwarza okazję do treningu,
- sprzyja pracy układu nerwowego oraz mózgu, gdyż zabawa i ruch dostarczają wielu potrzebnych bodźców,
- dzieci uczą się kontrolować własne ciało, ćwiczą równowagę i koordynację oraz planowanie swoich ruchów,
- stwarza okazję do pozytywnego spożytkowania dziecięcej energii,
a przy tym jest miejscem, które sprawia dzieciom wiele radości podczas zabawy swobodnej w pogodne dni.
Urządzenia na Naszym Placu Zabaw
Urządzenia umieszczane na placu zabaw nie znajdują się tam przypadkowo. Każde z nich spełnia określoną funkcję.
Piaskownica nie stwarza ograniczeń wiekowych, często bawią się w niej także starsze dzieci. Dotykanie piasku pobudza receptory w rękach i jest całkowicie odmiennym doznaniem od tego podczas zwykłej zabawy. Nawet stawianie babek z piasku ma swoje ukryte znaczenie - doskonali precyzję i koordynację ruchów. Nasza Piaskownica przykrywana jest specjalna plandeką w celu zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem
Huśtawka oraz Huśtawka bocianie gniazdo - jest dostosowana do wieku użytkowników. Dla najmłodszych (dzieci do lat 3) przeznaczone są stabilne huśtawki z oparciem i poprzeczką zabezpieczającą. Bujanie się na huśtawce ćwiczy utrzymywanie równowagi, koordynację ruchów, a także siłę mięśni nóg, tułowia i ramion.
Zestawy dla młodszych i starszych przedszkolaków w których skład wchodzą:
- Drabinki, mostek łukowy, schody wejściowe, trapy wejściowe -świetnie sprzyjają pracy obu półkul mózgowych (dzięki naprzemiennym ruchom rąk i nóg). Wspinanie się ćwiczy równowagę, koordynację ruchów i siłę rąk.
- Zjeżdżalnie zróżnicowane pod względem wielkości - zjeżdżalnie uczą balansowania własnym ciałem (przyjmowania takiej pozycji, żeby prawidłowo zjechać i nie upaść na końcu na pupę). W znacznym stopniu jest więc ćwiczona równowaga. Oczywiście, młodsze dzieci wymagają asekuracji.